Haber

Arama motoru optimizasyonu bütçeleri 2023’te artacak

Alışverişlerin sanal ortama taşınmasıyla e-ticarette dijital rekabet de arttı. E-ticarete ait bir araştırmada 350 global ticaret önderine nazaran 2022’de büyümenin önündeki en büyük engelin rekabet olduğu görüldü. Dijital rekabette avantaj kazandıran arama motoru optimizasyonuna ilişkin trendler de açıklandı. Search Engine Journal tarafından hazırlanan State of SEO raporunda, araştırma katılımcılarının yüzde 56’sının şirketlerin SEO harcamalarının gelecek yıl artacağını öngördüğü tespit edildi.

Salgınla başlayan devrin en çok fırsat sunan bölümü e-ticaret olurken, her ölçekten marka için dijitaldeki rekabet de arttı. E-Ticaretin Geleceği 2022 araştırmasına karşılık veren 350 önder, 2022’de e-ticarette büyümenin önündeki en büyük engelin rekabet olduğunu söyledi. Kullanıcıların satın almak istedikleri ürünlere arama motorları üzerinden ulaştığı düşünüldüğünde, e-ticareti temel satış kanalları arasında konumlandıran pek çok şirket arama sonuçlarındaki görünürlüğe etki eden arama motoru optimizasyonu (SEO) alanına odaklandı.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Dataistanbul’un Dijital Medya Uzmanı Yusuf Şahin, “Dijitalde rekabet arttıkça arama motoru görünürlüğü önemli hale geliyor. Kullanıcıların marka ve ürünlerle ilk temas noktası çoğunlukla arama motorları oluyor. Türkiye’de en çok kullanılan arama motoru Google da SEO kurallarına uygun çalışmalar gerçekleştiren e-ticaret sitelerini öne çıkarıyor. Pek çok kullanıcı arama sonuçlarının ikinci sayfasına bakmıyor” dedi.

MARKALARIN ÖNCELİKLİ TALEBİ SİTE TRAFİĞİ ARTIŞI

Search Engine Journal araştırmasının iştirakçileri, işletmelerin yüzde 21,8’inin SEO hizmeti sağlayıcılarına site trafiği artışı talebiyle geldiğini kaydetti. Markaların ikinci büyük talebinin ise yüzde 18,1 ile daha uygun arama sonucu sıralamaları olduğu görüldü. Şahin mevzuya ait değerlendirmesinin devamında ise “Arama motoru algoritmaları, son kullanıcının arama sürecinde en âlâ tecrübesi yaşaması ve markalar için adil bir yaklaşımın benimsenebilmesi için nizamlı olarak güncelleniyor. Güçlü bir arama motoru görünürlüğü elde etmek, Durum Sıfır olarak tabir edilen birinci sonuç olarak konumlanabilmek ve bu sayede daha çok site trafiği yakalayabilmek için uygun içerik kurgularına, sayfa dizaynlarına ve dijital reklamlara odaklanmak gerekiyor. Dataistanbul.com olarak deneme yanılma, hazır kalıp, ezbere dayalı klasik çalışmaların ötesinde, sonuç odaklı tahliller üretiyoruz. Her ölçekten marka için sunduğumuz SEO danışmanlığı hizmetimizde bilgilerin gücünü markaların karlılığına dönüştürmek için çalışıyoruz. Gerçek yatırım ve dijital reklam stratejisini geliştiren şirketlerin yükselen e-ticaret kesiminde pozisyonunu güçlendirebileceğini biliyor, müşterilerimizin SEO ve pazarlama için ayırdığı bütçenin her kuruşundan en düzgün randımanı elde etmelerini istiyoruz” diye konuştu.

5 TÜKETİCİDEN DÖRDÜ İLGİ DUYDUĞU ÜRÜNÜ EN KISA SÜREDE ALMAK İSTİYOR

Harcamaların yüzde 57’sinin online ortamda yapıldığı bir dönemde, dijitalin birincil harcama kanalına dönüştüğüne dikkat çeken Yusuf Şahin, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:

“Wunderman Thompson tarafından hazırlanan The Future Shopper araştırmasında online ortamda zayıf kullanıcı tecrübelerinin kabul edilemez olduğu vurgulanıyor. 31 bini aşkın tüketiciyle yapılan araştırmada 5 tüketiciden dördünün bir esere ilgi duydukları an ile satın alma ortasındaki süreyi mümkün olduğunca kısa tutmak istediği görülüyor. Bu da işletmelerin potansiyel müşterileriyle temas kurdukları her mecrada dengeli bir tecrübe sunmasını mecbur kılıyor. Dataistanbul.com olarak SEO danışmanlığının yanı sıra müşterilerimize e-ticarette tedarik ve stok yatırımı, davet merkezi, depolama, kargolama süreçlerine ait danışmanlık hizmeti veriyoruz. Ayrıyeten web tasarım, tıklama başı reklamcılık, toplumsal medya danışmanlığı, online prestij idaresi üzere hizmetler de sunuyoruz. Bilhassa e-ticaret alanında yanlışsız ve maksat odaklı bir yol haritasına muhtaçlık duyan, muvaffakiyet kıssaları yazmak isteyen markalara kusursuz bir tecrübe oluşturmaları konusunda rehberlik ediyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu